Vi är som en blomma

På insidan är jag som en blommans tunna stjälk,
på utsidan tvingas jag vara stark som en oxe,
Jag står emot slag, men ord kan jag inte försvara mig mot.
Varje gång någon kränker mig med ord, brister min stjälk lite grand.
Snart går den helt itu, och blomman kommer då
att falla ljudlöst till makren.


Kanske är alla våra liv så, mitt är så. Men hur är ditt? Kan du stå emot alla slag du får, men när någon kränker dig med ord så kan du inte försvara dig. Vi är duktiga på att visa en person som vi inte är, vi kanske slås tillbaka med ord. Fast sanningen är att vi brister varje gång någon kränker oss.






Ska man starta någon slags tävling?





Kommentarer
Postat av: Jennie

sv, Nikon D60, o brukar fota med antingen kitobjektivet eller mitt macro (sigma 50mm 2.8)

2009-10-24 @ 21:59:04
URL: http://unreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0