TACK - du fick mig att tänka till

Tänk dig att behöva gå själv varje dag och inte ha några vänner. Att bli mobbad och retad för att man har glasögon eller inte har de rätta kläderna eller bara för att man ser lite konstig ut. Det är fel att mobba någon, att utstötta någon, man borde tänka "Hur skulle jag känna mig, om jag var den mobbade?"


Jag har under nästan hela min skoltid behövt vara själv, blivit den som varit utstött och mobbad. Många säger att man ska säga ifrån. Ibörjan gjorde jag det inte, precis som jag skrev innan. Varje gång någon kränker mig med ord så brister min tunna blom stjälk lite till. Det var först nu, på andra året på gymnasiet då jag verkligen sa ifrån när jag såg ett par tjejer i klassen mobba en annan. Jag sa ifrån av en anledning, och det va skuld.

Men vad fick jag för det? Jo, det blev jag som blev den utstötte och den mobbade istället. Ni fick mig att tänka, att må dåligt, att få min halft brustna stjälk brista ännu mera. Och idag, då jag läste en väldigt nära vänns blogg så insåg jag mer vad jag skulle göra. Tack för att DU bryr dig.

Jag skulle våga säga ifrån, jag flyr inte genom att byta klass, jag byter för att jag vill hålla på med något annat. Jag ska vara stark och visa vem jag egentligen är!





Kommentarer
Postat av: Awa

Följ mig med bloglovin?



puss.

2009-10-25 @ 01:04:58
URL: http://awiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0