SPRUTTRÄNING - snart klar!

Från den 18:e augusti har jag varit på en regelbunden sprutträning för att försöka övervinna min rädsla för sprutor. Eftersom jag nu har kommit upp i den ålder då jag snart måste ta tagi mitt liv och ta de sprutor jag inte tagit. Först var jag emot detta, men anledningen till att jag gick dit var att jag själv började tänka på vad som skulle kunna hända om jag inte övervann rädslan.

En del sprutor som jag inte tagit är tyvärr nödvändiga, men jag har i samband med träningen pratat med min skolsyster om när jag kan ta vissa sputor och inte. Efter att jag gjort det kom jag fram till att det är minst en spruta som jag måste ta snarast. Och det är den för livmoderhals canser. Detta på grund av att ifall jag blir gravid och samtidigt får infektioner i livmodern så riskersar jag att förlora barnet.

Iallafall, andra sprutor som jag inte tagit är trippel, och den behövde jag inte ta förän jag ville ha barn. Men jag tänkte att det är ju lika bra att ta den med samma sväng då jag tar de andra jag inte tagit. Sprutträningen har iallafall gett framsteg, för nu kan jag ta en vanlig bedövningsspruta. Men kommer jag kunna ta de andra? Nu är det bara ett steg kvar, och sen är jag klar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0