SJU VECKOR - bara två veckor kvar

Nu har det gått sju veckor av skolan, och det är nu som man känner att man inte längre går i ettan. Utan att man faktiskt går i tvåan. Det enda vi typ gör är att skriva och lyssna på föreläsningar. Den tid då man exempel har lång rast eller hålltimme blir det att jobba med uppgifter som man inte hann med under lektionerna. Prov kommer på varandra och man vet inte hur man ska planera för att kunna hinna med allt.

Det tyngsta ämnet jag har just nu är nog fortfarande Fysiken. Varför? Jo, det är för att jag inte riktigt har kunnat vänja mig vid att både koncenterera sig på vad läraren säger, samt att kunna anteckna ner allt. Anledningen till att jag måste koncenterera mig på vad han säger är att han inte kan 100% svenska och kan inte uttala visa ord. Men det lär man sig efter en stund att urskilja.

Läraren är bra, och jag tror att jag kommer få ett ganska bra betyg utav honom. Om inte så kan man alltid hoppas och drömma, eller hur? Men annars går skolan bra, förutom att man har blivit lite skoltrött efter sju veckor, men det positiva är att det bara är två veckor kvar till lov. Innan lovet ska vi ha gjort två prov, och dem är inte små må jag lova er. Det är bara att plugga!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0