FOTOREPORTAGET - klar och inskickat till tävlingen

För två veckor sen bad min biologi lärare samt min fotolärare att jag ska vara med i en fototävling som pågår fram till den 9:e oktober. Först tvekade jag när min biologi lärare tipsade mig, men sen när min fotolärare sa att jag borde vara med i den så kom jag fram till att jag skulle ge det ett försök. Redan samma dag var jag ute och börja leta efter bra ställen att fota på.

Efter ett tag hade jag fått några bra som jag satte mig ner för att redigera. Gick väl så där. Det stora problemet var att jag inte visste hur jag ville ha struktueren på reportaget. Men lämnade det åt sidan och fortsatte att rediger. Det tog mig 1 vecka innan jag hade hittat alla bilder som jag behövde. Man skulle ha mellan 5 - 10 bilder, och mitt blev på ca 6 bilder. Så är nöjd med det.

När bilderna var klara återstod bara en sak kvar, texten. Man skulle kompletera sina bilder med en text på 2500 tecken (blankslag inräknat). Det var nog det dumaste med denna tävling, ett bildreportage ska inte handla om att skriva en massa text, utan bilderna i sig ska berätta det fotografen vill säga. Ahja, det blev att sätta sig ner och skriva lite. Tillslut fick jag en bra text på ca 800 tecken (blankslag inräknat). Hoppas det blev bra.

Bilden och texten kommer i ett annat inlägg. Annars blir det så mycket för er att läsa.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0