AKTIV I KYRKAN - miniorer

Nu har både kyrkan och skolan dragit igång igen. För snart tre veckor sen så tänkte jag att det var dags att ta tagi att vara ledare igen. Pratade med konfirmandansvarige i Borgs församling, men där var vi redan allt för många ledare. Men så säger han till slut; "det behövs fler personer hos minorerna. Det är varje onsdag från halv fem. Du kan ju alltid testa det." Och samma vecka gick jag till miniorerna, och jag blev helt förälskad nästan må jag säga.

Miniorerna som är mellan 6 - 9 år var så himla söta och snälla att jag ville stanna, det var även lite lättare än alla konfirmander, som är äldre och tror sig vara något. Men dessa små kribater är så lekfulla och fulla av skratt att man nästan längtar tillbaka till åldern själv. Iallafall.. förra veckan hade vi tårttävling, vilket gick ut på att man skulle göra den finaste tårtan.

Dem var så söta när vissa fick lite grädde i ansiktet. Men oandra sidan är alla småbarn lika söta varje dag. Även de dagar då dem har snoriga näsor och skriker är dem söta.



Kommentarer
Postat av: Luffi

sådär nu står du med på listan! som jag ska slumpa ut vilka som blir finalister! kram luffi

2009-10-06 @ 18:56:40
URL: http://www.luffi.se
Postat av: luffi

nu har jag lottat ut 5 finalister i dagens blogg! Kram luffi

2009-10-06 @ 19:52:23
URL: http://www.luffi.se
Postat av: Li

Söt blogg och du har en otroligt fin header. Har du gjort den själv? (=

2009-10-06 @ 20:45:44
URL: http://takemyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0