NOVEMBER - snart jul

Då började man skolan igen då. Fick panik igår kväll då jag funderade på när jag började, då jag även kom på att jag inte visste vilken klass jag skulle gå i. Så jag skippade min sovmorgon och gick till skolan tidigt som attans. När jag kom dit så hade inte SYV kommit så jag fick sitta och vänta i en timme innan jag kunde prata med henne. När jag pratat med henne så gick vi ner till den biträdande rektorn och frågade om ett godkänande, vilket jag fick.

Så idag började jag i ES2b/ES1b. Det ska bli kul att få gå den linje som jag är ämnad till, visst jag var jävligt dum när jag valde bort de, men det fick mig att inse saker. Till exempel så ska man inte alltid välja sina val för att få ett så bra jobb som möjligt, utan man ska följa sin magkänsla och sina intressen. Detta kom jag fram till efter att ha resonerat mycket om vilken skillnad det blir att gå i ett program där man blir glad av att vara i, än att ist gå till skolan och vara trött inte lika road på lektionerna.

Får se hur det blir i framtiden. Idag är det den andra november, usch. Snart är det jul och allt. Om man inte har märkt det så är det fruktansvärt kallt på morgonen då man går till skolan eller står stilla och väntar på bussen. Alla härliga höstlöven faller ner och täcker den frysna marken. Blir att inskaffa sig ett par nya vinterskor, känns som att det kommer bli en kall vinter.

Nej, nu blir det att plugga lite kemi och sen läsa ifatt i svenskan.
Hur har eran dag varit?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0