SLAPP VECKA - när börjar allt igen?

Skolveckan har varit väldigt slapp. Men ändå har jag varit trött och stressad. Kanske att det beror på att jag är van att ha något att göra hela tiden och ifall jag inte har det så blir jag stressad. Ahja, anledningen till att det varit slappt är att vi bara haft förberdelser inför nationella och sen så har vi fått ledigt för att vi haft nationella matte.

Skolan igår var otroligt slapp, gjorde knappt något på lektionerna. På franskan skulle vi prata vilket gick väldigt bra, sen var det ett väldigt långt håll som vanligt på fredagar. Under hållet gjorde vi inget, satt och snackade lite medans jag smsade med olika folk. Matte lektionen var helt okej, i torsdags började vi med matte B igen, det kändes hel skumt, men i går var det skönt att man fick lite svårare uppgifter än de som är i matte A kursen.

Men som vanligt de senaste fredagarna så har vi sprungit på idrotten just då det är god mat i skolan. Och så var det ännu en gång denna vecka. Igår var det stekt fisk och kallsås, hur underbart gott som helst. Men så klart kunde man inte äta speciellt mycket eftersom vi skulle ha beep-test påå idrotten. Beep-testet gick skit, så ska göra om det på måndag.

Vill ha en tillbaka det som vi hade förut i skolan, då man fick jobba arslet av sig och inte som det är nu. Man bara sitter och inte gör något. Vi går ju liksom på gymnaiset som är en förberedelse för att kunna komma ut i vuxen världen med en bra utbildning. Ska man då sitta och inte göra något på sina lektioner? Då lär man sig ju inget. Ge tillbaka det vi hade, men kanske med extremt mycket som vi hade i mars, utan det som vi hade innan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0