SLAPP DAG I SKOLAN - som vanligt denna vecka.

Idag firade jag och min älskade Filip två underbara månader tillsammans.
Dagen började med att man vaknade as glad men dock väldigt seg. Låg kvar i sängen till halv åtta innan jag pallade mig upp ur sängen. Fixade mig lite och åkte sedan till skolan. Första lektionen var matte, och idag började vi med Sannolikhetslära, det är lätt som jag vet inte vad. Men iallafall så gick lektionen fort, hade ingen engelska efter matten. Så det blev att gå ner till älskling ett tag.

Hos älsklingen så myste vi en hel del, hade det underbart mysigt då jag dock blev tvungen att gå tillbaka till skolan eftersom jag hade kemi. Under kemin så gick vi igenom något nytt, det tog hela lektionen. Vilket var ganska skönt för då slapp man att jobba så mycket, utan bara sitta och hänga med. Träffade Joni en stund efter kemin, han behövde prata och eftersom jag är som jag är så ställer jag upp så fort jag kan.

Det var kul att träffa dig idag, dock hade det varit bättre med längre tid. Men jag är glad att vi fick träffas och prata lite. Det var ett tag sen. Iallafall, efter att Joni lämnat mig vid skolan så hade jag matte igen. Haha, denna lektion "lekte" vi. Alla fick två tärningar var, och alla skulle kasta dem hundra gånger. Samtidigt som man skulle pricka för hur många gånger man fick talen två - tolv. Efter att alla gjort det i klassen så skrev vi upp det i en tabell och räknade ut ifall det stämde med våra beräkningar som det skulle göra i teorin. Vilket det gjorde.

Samhällen gjorde vi inget på, som vanligt. Blev indelade i fem olika grupper och så skulle vi börja med något grupparbete som vi sen ska redovisa muntligt inför klassen. Jag ska berätta om hur man kan rädda sig ut en inflation. Olika åtgärder för olika slags inflationer. Det var ganska lätt att begripa så det kommer gå bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0