KONFIRMATONSLÄGER - torsdag

Sista dagen på lägret. Tråkigt och alla verkade både ledsna och glada för att det va sista dagen. Åt frukost med alla andra idag och sen var det dags för morgonbön. Men jag och Elin missade början för att vi skulle duscha, men det gjorde inget. När vi kom ner till kyrkan så var det full igång och efter morgonbönen så pratade Håkan lite om bibeln och sånt. Och helt plötsligt får vi besök utav ormen som finns i berättelsen Eva och Adam från bibeln. Det var sjukt roligt och alla skrattade.

Efter att ormen hade besökt oss så kom Mose och hans syster. Dem berättade om deras resa från Eygipten och hur dem lyckades fly. Det var lika roligt det må jag säga. När alla besök var avklarade så gick alla ner till FOU igen och hade lite fritid. När ledarna hade samlats och pratat och det var det dags för en ny aktivitet. Men innan den skulle all packning in till ett annat rum för att man skulle kunna städa senare under dagen.

När packningen var flyttad så sa vi åt konfirmanderna att gå till Biosalongen, och när de sen kom dit så satte vi på en film. Filmen var bra, dock i slutet så började vissa gråta eller få tårar i ögonen, jag var en av dem. Men det är så det är när en film är sorglig, eller hur? Efter filmen diskuterade man om vad den handlade om, men jag och Elias åkte hem. Vi kunde inte stanna längre för att vi var tvugna att vara hemma tidigare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0