KONFIRMATIONSLÄGER - tisdag

Dagen började olika. Konfirmanderna blev uppkörda ur sina sägar tidigt eftersom dem skulle ha morgonstall vid Syd-Amerika och Savanen. Medans vi unga ledare fick sova istället. Det var skönt och nu fick vi själva göra lite som vi ville. Jag duschade bland annat medans de andra fixade sig. Men jag och Elin fick springa, vi glömde tiden och fick fort springa ner till bussen. För idag skulle vi in i safariparken.

I safariparken var det mycket med folk, så man fick köra sakta och även stanna ett par gånger. Man märkte även att konfirmanderna kunde mycket om djuren redan efter en och en halv dag. Inte minst kunde killarna det, dock satt dem längst bak och Lovisa hörde inte riktigt att dem sa rätt saker. Åkturen var helt okej, men det var synd att "poliserna" inte var på hugget idag.

"Poliserna" var de strutsar som fanns där inne. Dem brukar nämnligen oftast gå fram till bilarna och titta in och har man fönstret nere (som man absolut inte får) så kan olika saker försvinna. Efter safariparken fick man lite fritid att göra som man ville, och senare var det lunch. Idag var det inte grillad korv, vilket jag och flera tyckte var skönt. Utan idag var det pannkakor. Något som alla gillade väldigt mycket.

Efter lunchen var det dags för cyckelbrännboll. Medans konfirmanderna spelade och lekte så fixade jag, Elin, Ogge, Robin, Håkan och Linda lite med efterrätten som vi skulle ha senare under kvällen. Vi fixade även en massa sallad. När vi hade spelat klart så fick vi lite fika och senare så vid fem tiden gick alla upp till höghöjdsbanan. Många var rädda men många gick upp och gjorde det ändå. Jag är stolt över er och jag hoppas att ni också är stolta.

Efter höghöjdsbanan blev det mat och sen aftonbön, under aftonbönen pratade jag och Elin om att Våga och förändras. Det gick bra och jag tror att många kände igen sig i det vi sa och det märktes efteråt. För flera styckna kom antingen till mig eller Elin och pratade om olika problem och rädslor de hade så vi kunde komma med råd. Sen så fortsatte kvällen med nattning och mys för de unga ledarna i killarnas rum igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0