KONFIRMATIONSLÄGER - måndag

Måndag den 15 juni var det äntligen dags för migf att vara ledare för Wild n' Holy. Såg fram emot det och inte minst att få träffa Ogge, Robin och Elin igen. Klockan åtta samlades en del av ledargänget vid Olai för att packa in i den lilla minibussen för att senare åka till FOU i Kolmården.

Vi var framme strax innan halv tio och alla konfirmander blev glada eftersom det var vi som hade lista och nyckel. När jag kom dit så såg jag ett ansikte jag kände igen bland konfirmanderna. Det var inte mindre än Julia. Och jag, Elin, Linda, Elias, Ogge och Robin blev ganska direkt satta i arbete för att bära in all mat och packning i huset.

När vi hade gjort det så bar det in till en av de lektionssalar som fanns och där skulle vi ha en liten föreläsning om varför man tränar djuren på djurparker och hur man gör det. Efter att Lovisa (som var våran guide hela veckan) hade pratat klart så skulle konfirmanderna testa att träna en av de andra i rummet på något sätt som vi lärt oss om under förelösningen. Det var roligt att se hur konfirmanderna var, och även ifall de var blyga så gjorde visa av dem det som de skulle göra.

Efter föreläsningen var alla ganska hungriga och vi unga ledare blev satta i arbete igen, men denna gång att fixa grillen så att vi kunde grilla korv till lunch. När alla hungriga konfirmander hade fått lite mat i magen hade Håkan och Anna sagt att det var fritid och alla fick göra vad de ville.

Dagen fortsatte med mycket lekar och andra roliga saker. Bland annat fick konfirmanderna rida kamel, dock så missade jag och Elin det eftersom vi var tvungna att leta efter en kamera. Ahja, jag har ridit kamel tidigare så det var väl okej antar jag. På natten/kvällen så satt jag, Elin, Linda, Ogge och Robin uppe vid deras rum och snackade och myste lite. Jag somnade inte förrens vid kvart i två ungefär. Dagen var bra och rolig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0