"Många mår dåligt av att se andra hångla"

I skolan håller jag och min klass på med insändare.
Och då fick vi ett papper med en diskussion om att ungdomar inte ska få hångla osv på skolor.
Jag valde att svara på denna:



"Många mår dåligt av att se andra hångla"
ETT STORT TACK
  till signaturen "Inget hångel på arbetsplatsen", du har lyft fram ett viktigt och angeläget ämne. Skolan är en arbetsplats för alla våra barn och tonåringar, där de tillbringar mycket av sin tid.
     Göran Asplund svarar på ett mycket märkligt sätt på det ämne som du tagit upp, förmodligen har du inte så mycket kontakt med skolan så du har sett hur det går till, Göran.
     Det är klart att eleverna ska få visa varandra kärlek, men det finns gränser.

HUR SKULLE DU reagera om du på din arbetsplats har två arbetskamrater som sitter gränsle i varandras knä, tar varandra på brösten och könsorganen, utövar djupakyssar och tränar på samlagsställningar/rörelser och rotar innanför byxorna? Jag tror och hoppas att du skulle reagera!
     Att sedan göra en koppling från detta att alternativet skulle vara brutal våld, utanförskap på grund av nationalitet, hudfärg och sexuell läggning, det förstår inte jag.
     Det man pratar om är respekten för andra, att skapa en arbetsplats där alla trivs och inte far illa, att visa att den intima kärleken inte hör hemma i det offentliga rummet!

MÅNGA UNGDOMAR, tro mig, mår dåligt av att se andra hångla. De får mindrevärdeskomplex, känner krav och många blir dessutom äcklade av det.
     Jag är för kramar, pussar, kärlek men på ett nartuligt och respektfullt sätt. Där vi vuxna som ska visa och tala om var gränserna går, men det har vi misslyckats med!

Bekymrad medborgare/mamma/skolpersonal



1) Överdriver hon?
2) Är det så här i skolor?

1; Ja, överdriver är bara förnamnet enligt mig.
2; Nej, inte vad jag har sett under min skoltid!

/ Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0