Jag behöver tid.

Jag brukade tänka att jag hade svar på allt, men nu vet jag att livet inte alltid går min väg. Känns som jag är fångad i mitten och det är då jag inser; Jag är ingen flicka, ingen kvinna, utan allt jag behöver är tid. Ett ögonblick som är mitt, medans jag i mitten.

Jag är inte en flicka och det finns inget behov av att skydda mig. För det är dags att jag lär mig att leva upp till detta på mitt eget sätt. Jag har sett så mycket mer än vad du tror och vet nu, så tala inte om för mig att stänga mina ögon och gömma mig. Jag är inte en flicka, men om du tittar på mig nära, kommer du se det i mina ögon. Att denna tjej kommer alltid hitta sin väg.

Jag är inte en flicka, berätta inte för mig vad jag ska göra eller tro. Jag är inte en kvinna än, jag försöker bara hitta kvinnan i mig. Allt jag behöver är tid, en stund som är min medans jag är i mitten.

/ Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0