The day.

Tog en promenad till skolan idag. Kom samtidigt som Freddie, men undvek honom för jag orkade inte ta upp något speciellt. Och det hade bara blivit pinsam tystnad ifall jag gått fram till honom. Han kollade efter mig en massa, och jag kände mig elak. Oerhört elak :( Gick i alla fall till mitt skåp och tog fram de saker jag behövde till historia föreläsningen idag. Och inte minst så va det om andra världskriget denna dag med. Boring! Jag verkligen hatar historia.


Ahja, tvingade mig själv att sitta med och anteckna och sedan började jag lite med instuderingsfrågorna. Vissa frågor va så konstigt formulerade så man fattade ju inte vad man skulle söka för svar. Men kom alltid fram till ett bra svar efter att ha diskuterat med Azra lite. Efter historian va det svenska. Och idag började vi läsa på Iliaden och Odysséen, de är så fruktansvärt långa och tråkiga. Men det kan man ju förstå efter det är så pass gamla texter. Jag va stark där och kämpade mig igenom texterna. Eller början i alla fall, det är omöjligt att hinna läsa båda på 50 minuter.


Efter en lång och tråkig svenska lektion va det dags för lite lunch. Igår var det god mat, idag va det desto värre. Ingen god mat och jag antar att det är soppa imorgon, inte heller speciellt gott. Men då får det bli en salladsdag. Mina onsdagar är hur långa och långsamma som helst. Önskar att det gick fortare. I alla fall, efter lunchen så va det engelska, som också är tråkigt, efter engelskan så är det idrott. Vi skulle ha haft dans, men eftersom Jennie är skadad så blev det inte av utan vi hade innebandy- och basket turnering. Jag valde att spela innebandy.


Som vanligt på onsdagar så är det franska steg 3 efter idrotten och den är lika rolig som vanligt - INTE. Och jag hade värsta jävla huvudvärken, så jag orkade ju inte göra något. Men men, jag försökte och jag är nöjd att jag klarade av hela dagen i skolan.


/ Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0