Orrekullagården - Loppmarknad.

Idag fick jag inte sitta inne hela dagen, så därför sa min mormor att vi skulle åka på loppis. Den första tanken jag fick var att jag inte ville. Men jag tvingade mig själv att följa med ändå. Vi beställde en taxi vid 18.50 så att vi kunde komma till Orrekullagården. Innan 18.50 så såg vi till att äta lite. Och idag blev det kotletter, rostad potatis, sås och morot/vitkols sallad :) Det va riktigt gott och jag åt en massa. Tror att jag börjar få tillbaka matvanorna igen. Vilket är väldigt bra.

Sen så fixade jag mig lite, satte på mig lite mer kläder så att jag kunde åka iväg. Vid 18.50 kom taxin och vi åkte iväg, stannade för att ta ut pengar så att man kunde fynda något ;) Vilket vi gjorde kan jag ju berätta ^^ Redan första bordet vi gick till köpte vi något, och då fick jag även reda på att det va Svenska Kyrkan som arrangerade det hela. Fast Kolmårdens församling :) Kul att någon församlig hittar på något.

Där mötte jag även massa som jag kände från kyrkan. Bland annat min gamla konfirmandledare, Rebecka (läser samma franska kurs som henne och samma unga ledare utbildning), Jonte (Rebeckas storebror) och flera från svenska kyrkan som jag inte minns namnen på xD

Vid 19.55 så reade de ut fikat, och min mormor nästan sprang xD haha, hon gick direkt dit. Släppte sina händer och gick fort dit för att hinna få så mycket som möjligt. Köpte fika som vi tog med oss hem. Vid 20.05 kom taxin för att skjusa ut hem oss igen. Måste faktiskt erkänna att det va lite kul ändå.. men bara för att man hittade folk man kände så att man fick någon att prata med ^^

/ Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0