Skoldagen konstig.

Denna dag va ju inte helt toppen i morse direkt. Det va hur jävla halt som helst och jag tog ju mina klackar idag. Va det ett smart val eller? Knappats. Så jag fick typ försiktigt springa till spårvagnen som jag höll på att missa, men som tur va gjorde jag inte det.

I skolan idag va det en massa poliser som gick omkring och en massa folk från Rädda Barnen. Jag vet inte varför men de fanns där överallt. Just det... det är något skumt med våran Samhällskunskaps lärare. Vi skulle ha honom på första lektionen, men han kom aldrig. Så jag och Jennie gick till expitionen och frågade. De visste inget så då skulle vi gå till en annan personal och prata med dem. Men de hade inte heller hört något om vart han var. Så det slutade med att vi fick hålltimme. Och ingen vet varför han inte va på skolan idag.

Iallafall, efter samhällshålltimmen så insåg jag och Jennie att hon och jag inte hade någon kemi idag, eftersom vi skulle labba och vi va i grupp 2 och ska labba på torsdag. Så det betyder att jag och Jennie inte hade någon lektion förrens vid 11 idag. Gud vad kul att bara gå runt på skolan från 7.50 - 11.00 och inte göra ett piss.

Efter alla hålltimmor så va det dags för matte. Har nästan längtat xD Genomgången va iallafall lätt idag. Eller jag tycker det iallafall. För jag fattade sambandet mellan medelvinkeln och randvinkeln i en cirkel xD Vilket inte alla gjorde. Men som vanligt så blev man hur hungrig som helst under mattelektionen och vi fick sluta tidigare idag :) Kändes skönt att få lite mat i magen tidigare.

Maten va god, för det va fisk, limesås och skalad potatis. Det va nog länge sen det va så god fisk som det va idag. Efter lunchen va det historia och idag började vi om mellankrigstiden, asså det är det jobbigaste och tråkigaste som finns! HATAR DET!

/ Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0