Molly Sandén och E.M.D till Globen

Kollade på melodifestivalen. Och denna gång va det många bra låtar. Bland annat de som gick direkt till Globen. Men jag kunde inte förstå hur låten "I got" eller vad den hetter kunde gå till andra chansen, den va ju sjukt dålig. Och att Internationella juryn kunde välja "Alla" förståd jag inte heller. Den va ju fan ännu sämre. Hade hoppats på att de istället valde Majas låt. Den va faktiskt väldigt fin.

Men nästa vecka ska en kompis kompis band spela. Bara att jag är borta den helgen, så jag vet inte ifall jag kommer kunna se det. Men jag hoppas att det går att lösa på något sätt. Det gick förra året, så varför ska det inte gå denna gång? Ahja, jag hoppas att mamma och de får tag i biljetter till andra chansen som är i Norrköping i år :D




Från aftonbladet.se

Schlagerveteranen BWO fick bita i gräset mot debutanten Molly Sandén i duellen.

Tillsammans med flickidolerna E.M.D. går 16-åriga Molly vidare direkt till finalen i Globen efter tredje omgångens dramatik.

- Det är helt fantastiskt, det här händer inte, säger en överväldigad Molly Sandén till aftonbladet.se direkt efter sändningen.

Gammal är äldst, brukar det heta.

Men i kvällens schlagerdeltävling i Leksand vann David över Goliat.

Schlagerveteranen BWO fick bita i det sura äpplet - och en strålande glad 16-årig debutant gick vidare direkt till finalen i Globen.

- Det är helt fantastiskt, det här händer inte. Jag är tårögd, men det är glädjetårar. Det enda jag minns från uppträdandet är starka lampor. Det är svårt att förklara min känsla just nu men jag har aldrig varit så här lycklig, säger en överväldigad Molly Sandén till aftonbladet.se efter sändningen.

Schlagergiganten BWO, som brukar tillhöra toppskiktet i finalkampen, får i år gå vidare andra chansen - där de möter Lili & Susie (som BWO:s Alexander Bard skrivit flera hits till under 1980-talet).

Med till Globen från Leksand följer de tre flickidolerna E.M.D. som besegrade Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox.

- Jag vill tacka alla fans så mycket. Vi ska fira i natt genom att dansa som galningar, säger E.M.D:s Danny Saucedo till aftonbladet.se.

- Vi var så fruktansvärt nervösa. Det var så jobbigt att stå där och invänta resultatet, tillägger Mattias Andréasson.



/ Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0