"Jag vill kunna gå ut en vanlig kväll utan att vara rädd!!"

"Var 10:e minut blir en liten flicka mellan 9-17 år sexuellt utnyttjad av äldre män. Varför ska vissa killar va såna jävla svin!?!?!? Hur kan man leva med sig själv eftar ha våldtagit en liten flicka? Varför ska tjejer vara rädda för att va ute och gå på kvällarna för ni vill ha ett ligg fan, skaffa er ett liv era jävla svin!"

Varför ska det behöva vara så här i ett samhälle? Ska inte vi kvinnor kunna gå ut en fredagskväll utan att något händer? Självklart vet jag att killar också blir behandlade så här, men det är faktiskt flest kvinnor som blir det. Därför tar jag upp just detta med kvinnorna idag. En annan dag blir det männen.

Iallafall, jag tycker inte att vi kvinnor ska behöva vara rädda att gå ut en fredagskväll eller lördagskväll. Jag känner mig rädd varje kväll då det är mörkt ute och därför blir det att jag sitter inne. Det är inte rätt att vi ska behöva sitta inne och vara rädda för att få gå ut. Vi är också människor som vill råa oss, det är inte bara ni män som ska göra det.

Jag vill inte trycka ner er män nu, men jag är faktiskt trött på att ni hela tiden ska behandla oss människor som några saker man kan göra vad fan man vill med. Det är inte rätt. Man klarar sig faktiskt utan sex, så varför ens hoppa på en tjej bara för att NI vill ha sex. Vi kanske inte vill ha det, så låt oss vara då. Är ni så jävla kåta så skaffa hjälpmedel istället för att hoppa på oss. Det är inte rätt av er att göra det.

Jag vill kunna gå ut en vanlig kväll utan att vara rädd!!

/ Lina

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra sagt! helt rätt

2009-02-20 @ 23:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0