Beskriva kärlek med ord.

Finns det egentligen något mer abstrakt än just kärlek? En rad olika känslor, oftast helt oförståeliga, som riktas åt ett enda håll. Hur uppkommer kärlek? Vad är det som får oss att älska? Hur vet man att det verkligen är kärlek och inget annat heligt organ som spelar oss ett spratt? Måste kärlek vara ömsesidig för att få vara kärlek?


Kärlek ger fler frågor än svar. Trots det, vill vi människor gärna älska och bli älskade. Men vet vi egentligen vad det innebär?


Är vårt samhälle byggt på kärlek? Förklarar det i så fall varför det är byggt som det är byggt? Förklarar det varför vissa super bort sin lever, medan andra aldrig lever?


Är kärlek så pass förvirrande att det bara förstör? I så fall, hur ska vi någonsin lära oss dess egentliga betydelse? Dess fasta och strikta form. Är det inte dags för mänskligheten att förstå denna känsla, som alltid har funnits där och som alla faktiskt har känt?


Jag måste erkänna att jag själv inte har svar på någon av dessa frågor. Det jag dock vet är att jag älskar. Varje dag.

/ Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0