VART ÄR SOMMAREN - regn och vind

Förra veckan var det hur fint som helst, det kanske duggade lite på morgon. Men det klarnade alltid upp och var runt 27 - 30 grader varmt med en stekande sol i naken. Och vad är det idag? En massa regn. Det var varit så här hela veckan, och det verkar inte bli bättre heller. Men visst, efter ett antal sommrar med bara regn vart man än går borde man vara van.

Dock är jag en som vänjer mig lätt, och denna sommar blev jag van med att det var sol och varmt hela tiden, att solen kunde gå i moln och det började bli kyligt var bara positivt. Fast oandra sidan är jag inte speciellt förvånad, jag förstod att det skulle bli sånt här skit väder den vecka som jag INTE skulle jobba och att det skulle vara hur fint som helst de dagar då jag jobbade. Ahja, nästa vecka börjar skolan och då bryr man sig inte så mycket på vad det är för väder.

Fast man kan alltid önska och tro att det blir bättre nästa vecka på kvällarna då man ska ner på stan varje kväll och ha kul. Och då pratar jag om den årliga Augustifestivalen som är. Och den börjar den 19:e, så hoppas att det blir bättre väder på dem kvällarna så man slipper vara dyngsur varje gång man kommer hem. Nej, nu ska jag äta en god middag och sen skriva lite mer här på bloggen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0