RESAN MED FILIP - destionation Sjötorp dag 1

Under två veckor så pratade jag och Filip om att åka iväg tillsammans. Efter att vi hade åkt med hans familj till Göteborg och Ullared. Så kände jag att han borde åka iväg med mig någonstans. Och det gjorde vi också. Jag pratade med min morfar ifall det var okej att Filip och jag kom ner till honom en helg. Precis som jag trodde så var det alldeles utmärkt att vi kom ner.

Så den 24:e juli åkte vi. Tog ledigt från jobbet så att vi slapp stressa, och tur var det för biljetterna strulade. Klockan 14.33 åkte tåget och vi hade påbörjat våran lilla tripp till Väster Götland. Första stoppet var Katrineholm där vi skulle byta tåg, under tiden vi väntade gick vi till McDonalds och handlade lite mat så vi slapp vara hungriga. Efter att ha ätit, så kom tåget nästan ganska direkt och vi åkte vidare till Hallsberg där det sista bytet skulle vara.

När vi kom till Hallsberg var det tags att köpa lite godis och gå på toaletten. Sen var det bara att leta reda på rätt perong så vi inte gick på fel tåg, vilket vi inte gjorde. För vi var så smarta att vi gick och fråga en som jobbade där och bad om vilken perong det var. Klockan 16.39 avgick tåget mot Lyrestad som var vår slut station. Där ifrån hämtade min morfar oss och vi åkte hem för att äta en god middag, samt att spela bokia och tärning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0