HELGEN - 7-10/8

FREDAG 7 AUGUSTI
I fredags så blev det dags för min sista dag på jobbet. Jobbade riktigt flitigt och tack vare det så slutade jag väldigt tidigt. Direkt efter jobbet så gick jag ner till stan, mötte upp Filips syster Anna som skulle hjälpa mig att välja förg på ett linne som jag skulle köpa. Hon hjälpte mig även att bestäma vilken ros jag skulle köpa till Filip eftersom han fyller år denna helg. När vi var klara gick till hem till Filip och Anna, där Anna hade glömt sina nycklar. Men eftersom vi skulle överraska Filip med rosen så visste vi inte hur vi skulle göra.

Tillslut plingade vi, jag göme mig bakom dörren, men som tur va hörde inte Filip det, samtidigt som deras mamma kom. Vi berättade vad vi skulle göra och hon hjälpte faktiskt till att göra så att det inte skulle höras att jag också var med. Och med den rosen så kan jag säga att Filip satt där häpnad med stora ögon och bara kolla på mig. Men han gillade rosen som tur va. Senare på kvällen kom hans släkt på hans mamma sida och firade honom. En mycket rolig kväll.

LÖRDAG 8 AUGUSTI
På lördagen kom den dagen som Filip hade väntat länge på. Det var den 8:e augusti och han fyllde äntligen år. Redan när vi vaknade så sa jag grattis och gav honom min present. Visste inte riktigt vad jag skulle ge honom, så det blev en bok. Vet att han inte kommer att läsa den så mycket, men det är alltid något han kan göra när han har tråkigt.

Denna dag var det även då det skulle komma som flest gäster, och det må jag säga, det kom många gäster. Det var nästan alla från Filips mammas sambos släkt som kom och firade Filip. Men han blev ju glad för det han fick. Efter att vi hade ätit och allt sånt gick jag, Anna och Filip upp tills hans pappa. Där vi såg på film och hade det mysigt.

SÖNDAG 9 AUGUSTI
Söndagen var inte så jätte lugn, men den var soft. När vi hade ätit frukost och fixat oss så tog jag, Anna och Filip en promenad från Ektorp till Klockaretorpet hem till mig. Hemma hos mig duschade jag och pratade med mamma om att jag hade blivit bortbjuden till Smultronstället senare samma dag. Och det var okej för mamma, så jag, Filip och Anna åkte tillbaka till dem och kollade på deras pappas nya moppe som han ville att vi skulle se. När han hade visat oss moppen så han tog med oss allihopa till Lidl för att handla. Hemma sen så lagade vi tillsammans middagen. En litet mysigt tillfälle.

Vid sextiden så kom deras mamma och hämtade oss för att senare åka till Smultronstället. Tog en liten glass, men orakde dock inte äta upp den ändå. Ahja, det var hur trevligt och roligt som helst, och vill gärna göra om det. Kom hem vid nio och resten av kvällen gick till en massa myspys med älskling.

MÅNDAG 10 AUGUSTI
En riktigt sega dag. Filip och jag gick upp vid elva första gången. Jag åt lite frukost. Sen efter det så gick vi och la oss igen, gick inte upp förrens vid halv två någon gång då Anna var hungrig och frågade ifall jag och Filip ville ha nudlar, Filip ville inte ha så jag tog hans istället. Efter att ha ätit nudlar så spelade vi lite Monopol. Slutade med att Anna vann den fuskaren. När deras pappa kom så frågade han det första han gör ifall vi varit ute, vilket vi inte hade. Senare blev det en god middag och efter maten såg vi på Happy Feet. När filmen var slut så var jag tyvärr tvungen att åka hem.

Tack för en underbar helg med dig Filip <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0