Tandställning borta + på bättringsvägen :)

Idag klockan 07.10 åkte jag ner till tandläkaren för att efterlängtat få ta bort min tandställning. Jag var sjukt nervös för hur det skulle gå till och ifall det skulle göra ont. Fick en massa frågor i huvudet, ja, usch. Jag var ruskigt nervös. När tandläkaren kom och ropade upp mitt namn reste jag mig sakta och gick längs väggen eftersom jag var lite smått yr. Satte mig så bekvämt jag kunde fast att jag var sjukt nervös. Mamma satte sig bredvid eftersom jag hade tvingat med henne denna gång.

När tandläkaren kom och satte sig på andra sidan av mig började hon förklara hur allt skulle gå till och redan då började min nervösitet försvinna, känndes otroligt skönt måste jag erkänna. Iallafall, hon tog fram tången och började knippsa av allt på tänderna. När allt var borta från tänderna så skulle det slippas. När slippningen var klar så skulle jag ta avtryck av tänderna så att man kan skapa ett "munskydd" och något annat, som jag ska ha i drygt 4 månader eller något så att tänderna stannar där dem ska vara :)

Börjar bli frisk nu, tror jag. Jag har en rethosta som gör förbannat ont, och så har jag ont i halsen, svag feber. Så det känns att jag är på bättringsvägen nu. Hoppas att jag blir tillräckligt frisk för att kunna gå till skolan imorgon. Känner att jag inte vill missa mer än vad jag har gjort, men det kan bli så att jag är hemma ändå. Beror på hur jag mår senare ikväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0