Fåglar kvittrar, värme och sol.

Idag vaknade man till en hur tråkig och kall morgon som helst. Mitt goda humör sänktes enormt mycket genom att bara titta ut genom fönstret och sedan ännu mera när man inser att det bara är onsdag idag och inte torsdag. Men men, jag satte bestämt på mig kläder och fixade mig lite snabbt. Åt sen en liten onyttig frukost och tog sedan cykeln min till skolan. När man kommer till skolan kommer man på att det är hela förtio minuter kvar innan man börjar *suck*. Smsade med Filip tills jag började iallafall.

Första lektionen var historia, och ifall ni kollat min blogg tidigare idag så har ni sett att jag skrev ett inlägg då under historia lektionen eftersom vi satt i en datasal, och jag kunde verkligen inte låta bli att skriva ett lite snabbt. Iallafall, under historian jobbade jag ifatt sjukt mycket av det som jag missat, senare på svenskan kunde jag inte göra så mycket. Så det blev mest att jag kollade runt på internet lite så där. Efter svenskan blev det lunch, och jag tror att idag var typ den enda dagen då jag inte alls ville äta fast att jag var hungrig. För idag var det kålpudding i skolan.

Men som tur va så ser jag att det finns potatis (skalad för en gång skull), köttbullar och brunsås som ett andra alternativ. Och då lyste jag upp lite. För det betydde att jag åtminstonde kunde äta lite mat under dagen. I matsalen satt jag, Azra och Jennie kvar länge. Smsade lite med Filip och jag måste medge att jag började skratta ett antal gånger och Azra och Jennie bara kollade på mig. För de fattade inte vad det var jag skrattade åt. Iallafall, när vi sedan skulle gå tillbaka till skolan för att börja våran engelska lektion så märker vi att det är solsken, värme och fåglarna kvittrade. Vi blev så himla glada och gick fort till skåpen, hämtade våra böcker och satte oss sedan i solen tills vi började.

Under engelskan så blev det att lyssna på en text och sen jobba med frågor. Trodde seriöst att jag skulle få mitt huvud sprängt. för jag hade en sådan fruktansvärd huvudvärk. Det går inte att beskriva alltså. Efter engelskan sen blev det idrott, var inte med för att jag känner att jag inte riktigt är frisk än. Men sa att jag att jag skulle vara med på fredag, så det ska jag också vara det. Efter idrotten så gick jag till språkenshus där jag ska ha franska. Men utanför byggnaden sitter Freddie, stannade och pratade lite med honom, sen började han och då gick jag till min lektion.

Hade sen en kvart franska innan jag var tvungen att gå till mitt utvecklings samtal. Var sjukt nervös, för jag visste inte alls vad alla har sagt om mig. Men det gick jätte bra. Plus att min mentor och jag hade samma uppfattning på hur det gick för mig i skolan, så det kändes bra. Cyklade sedan hem, ringde Filip. Pratade med honom ett tag och sen började jag plugga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0